Airbus Uçakları

Haziran 20, 2007 at 7:05 pm Yorum yapın

Varsayılan Airbus Uçakları


Arkadaşlar çeşitli kaynaklardan bilgisayarıma aldığım bilgilere bakarken Airbus Uçakları’nı gördüm böyle bir paylaşım yapayım dedim bilginiz olsun

Öncelikle Sivil tiplerine bakalım:

Airbus A300

Airbus A300, kısa ve orta menzilli, geniş gövdeli yolcu ve nakliye uçağıdır. 1972 yılında yapımına başlanmış ve dünyanın çift motorlu ilk geniş gövdeli uçağıdır. Haziran2007 itibarı ile üretiminin bitmesi öngörülmektedir.
Şubat 2007 itibarı ile 561 A300 siparişi mevcutdur ve bunun 556′sı teslim edilmiştir.


Lufthansa Air Airbus A300

Özellikleri

Koltuk Sayısı: 266
Uzunluk: 54.08 m
Kanat: 44.85 m
Yükseklik: 16.62 m
Maks. Kabin Genişliği: 5.28 m
En: 5.64 m
Boş Ağırlık: 90.060 kg
MTOW: 165 kg
Hız: 0.78 mach
Maks. Hız: 0.86 mach
Uçuş mesafesi: 6.670 km
Motorlar: CF6-50C2 veya JT9D-59A
Kokpit Personeli: 3


Tunus Air – Airbus A300

Türü: Yolcu ve nakliye
Üretici: EADS (Airbus S.A.S.)
Tasarımcı: Arthur E. Raymond
İlk uçuş: 28 Ekim1972
Hizmete giriş: 30 Nisan1974Air France
Başlıca kullanıcılar: United Parcel Service (52)
Diğer kullanıcılar: FedEx (49) American Airlines (34) Japan Airlines (22)
Üretim dönemi: 1974-2007
Üretim adeti: 557
Değişimleri: A300-600ST BelugaAirbus A310

A300 Teslimat Sayıları

Kazaları

27 Temmuz1976: Air France Flight 139, uçak kaçırma olayı
18 Aralık1983: Malaysia Airlines
3 Haziran1988: Iran Air Flight 655USS Vincennes tarafından vuruldu, 290 yolcu ve mürettebat öldü
26 Nisan1994: China Airlines 15 mürettebat ve 249 yolcu öldü.
26 Eylül1997: Garuda Indonesia 234 kişi öldü
16 Şubat1998: China Airlines 196 kişi ve düştüğü yerdeki 6 kişi öldü
24 Aralık1999: Indian Airlines Flight IC 814 kaçırılma.
12 Kasım2001: American Airlines, 260 kişi öldü, yerde 5 kişi öldü.
22 Kasım2003: European Air Transport OO-DLL Irak’da yerden vurularak düşürüldü.

Airbus A310

Airbus A330, Airbus ailesinin yüksek kapasiteli, orta ve uzun menzilli bir uçaktır. Teknik olarak aynı A340 gibi geniş gövdeli, iki koridorlu yapıda olup A340′dan farklı olarak iki adet turbofan motora sahiptir. Bu özellikteri ile Airbus ailesinin çift motorlu en büyük üyesidir.
A330 ilk uçuşunu 1992‘de yaptı. Airbus’ın ve havacılık otoritelerinin testlerinden sonra ilk hizmetine 1993′te başladı. İlk imal edilen A330′un 300 serisiydi. Üç sınıfta toplam 295 yolcu taşıyabilen uçağın menzili 10 bin 400 kilometreydi. Havayollarının biraz daha küçük, iki motorlu bir uçak istediklerini saptayan Airbus Endüstri, 1990′ların başından itibaren A330-300′ün alt modeli olan A330-200 üzerinde çalışmaya başladı. İlk siparişler uçak kiralama şirketi ILFC’nin yanı sıra Swissair, Sabena, Avusturya, Emirates ve Gulf Air gibi şirketlerden geldi.


Tap Portugal Airbus A330

Serinin bir alt üyesi olan A330-200 ilk uçuşunu 13 Ağustos 1997′de gerçekleştirdi. Testler ve sertifikasyon çalışmalarından sonra uçak ilk olarak Nisan 1998′de Canada 3000 Havayolları’nda hizmete girdi. A330-200 modelinin gövdesi 300 serisine oranla yaklaşık 4.7 metre daha kısa. Ancak menzili A330-300′den 2 bin kilometre daha uzun. Menzil farkı A330-200′ün gövde altına konulan ve A340′larda da kullanılan özel bir yakıt tankı sayesinde sağlandı. Artan ağırlığı karşılamak için özel iniş takımları da eklendi.
Ekonomik uçuşuyla birçok havayolu tarafından seçilen A330-200, 150′ye yakın sipariş aldı. Bunlardan 102 tanesi teslim edildi. Havayolları A330-200′leri filolarındaki A300, A310, DC10-10, eski nesil B767-200′leri değiştirmek amacıyla seçiyor. Swissair, Avusturya, Sabena, Air France, Kore, TAM, Qatar, Air Transat, Canada 3000, LTU, Aer Lingus, Air Tours, British Midland, JMC Air, Monarch , Srilankan Havayollarının yanı sıra Türk Hava Yolları da A330-200 kullanan operatörler arasındaki yerini aldı.
İlk nesil çift motorlu Airbus uçakları olan A330-300 serisinde farklı motor seçenekleri mevcuttur. Bu uçaklar için (67,500lb) 300.3kN’luk itiş gücüne sahip iki adet General Electric firmasının CF6-80E1/A2 motorlarını ya da 284.7kN’luk (64,000lb) Pratt & Whitney firmasının PW-4164 motorları tercih edilebilir. Ayrıca bir başka seçenek olarak (68,000lb) 304.6kN’luk itiş gücü ile RollsRoyce Trent 768 ile Trent 772 turbofan motorları da seçenekler arasındadır.
Uzun menzilli A330-200 uçaklarında ise Pratt & Withney firmasına ait PW-4164 motorları ya da PW-4168 serisi turbofan motorları ile üçüncü bir seçenek olarak da yeni nesil 324kN (73,000lb) itiş gücüne sahip RR Trent 768 serisi veya 772 opsiyonu kullanılabilir.


Türk Hava Yolları – Airbus A330

Teknik Özellikleri

  • Azami Kalkış Ağırlığı : 233.000 Kg
  • Kanat Açıklığı : 60.3 m.
  • Gövde Uzunluğu : 58.8 m.
  • Yerden Yüksekliği : 17.40 m.
  • Yatay Uçuş Sürati : 860 Km/h
  • Yolcu Kapasitesi : 250 ilâ 335
  • Azami Yatay Uçuş Yüksekliği : 41.100 ft
  • Azami Menzil : 12.000 Km
  • Azami Kargo Kapasitesi : 37.578 Kg / 105.95 m³

Motorlar :

  • 1. seçenek : 2x GE CF6-80E1/A2
  • 2. seçenek : 2x P&W PW-4164 – PW-4168
  • 3. seçenek : 2x RR Trent 768 – Trent 772

Türü: Hava taşımacılığı
Üretici: Airbus
İlk uçuş: Ocak 1994Air Inter
Başlıca kullanıcılar: Cathay Pacific (30)
Diğer kullanıcılar:Emirates Airline (29) Qatar Airways (24) Northwest Airlines (23) Turkish Airlines
Üretim adeti: 464 (Mart 2007 itibarı ile)
Birim maliyeti: $139.6 ila $145.5m arası (2003) A330-200F $175M (2007)
Dayandığı model: Airbus A300
Değişimleri: Airbus A330 MRTTAirbus A340

Airbus A380

Airbus A380, Airbus tarafından üretilen, dünyanın en büyük ve çift katlı kabin yapısına sahip ilk yolcu uçağıdır.
Normal kabin düzeninde 555 yolcu kapasitesine sahip olan uçak, 800 yolcu taşıyabilmektedir. Kargo bölümlerinin toplam kargo hacmi 178 m³ tür.
Uzunluğu 73, yüksekliği 24.1 ve kanat açıklığı 79.8 metredir. İlk test uçuşunu Fransa’nın Toulouse kentinde 27 Nisan2005 tarihinde gerçekleştirmiştir. Airbus fabrikalarının alanından havalanan uçak dört saat süreyle uçtu. Altı kişilik mürettebatla yapılan ilk uçuş sırasında A-380, toplam 20 ton ağırlığında teknik aygıtlar da taşıdı. Bu aygıtlar, uçuşla ilgili teknik bilgileri izlemek ve kaydetmek için kullanıldı.


Airbus A380

TASARIM AŞAMASINDA:

Airbus A400M

Airbus A400M dört turboprop motorlu, Avrupalı milletlerin askeri havadan taşıma isteklerini karşılayabilmek amacı ile EADS (Airbus Military) tarafından tasarlanmış bir uçaktır. Proje başlangıcından daha sonraki tarihlerde Güney Afrika, Şili ve Malezya tarafından da sipariş edilmiştir. İlk uçuş 2008 olarak planlanmıştır.


Airbus A400M

Proje Planı

Geleceğin Uluslararası Askeri Nakliye Uçağı (Future International Military Airlifter (FIMA)) olarak başlatılan Proje, C-130 Hercules ve C-160 Transall‘ın yerine geçmesi amacı ile Aerospatiale, British Aerospace, Lockheed ve MBB firmaları tarafından 1982′de planlanmıştır. Değişen gereksinimler ve milletlerarası politik görüşler nedeni ile yavaş bir ilerleme sağlandı. 1989′da Lockheed gruptan ayrıldı ve ikinci nesil Hercules, C-130J, üzerinde çalışmaya başladı. Alenia veCASA‘in de eklenmesi ile FIMA grubu Euroflag‘e dönüştü.
Ortak milletler olan Fransa, Almanya, İtalya, İspanya, Birleşik Krallık, Türkiye, Belçika ve Lüksembourg Mayıs 2003′te 212 adet uçak alımı için imza attılar. Bu milletler OCCAR‘ı A400M ediniminin yönetimi ile görevlendirildi.
İtalya’nın projeden çekilmesinin ve tedarik edileceklerin incelenmesinin ardından gereksinim, 180 uçak için, ilk uçuşun 2008 ve ilk teslimatın 2009′da olacağı şeklinde değiştirildi. 28 Nisan2005‘de Güney Afrika da ortaklık programına dahil oldu.
AIRBUS A400M, aslen yerine geçmesinin tasarlandığı eski versiyon Hercules ve Transall’ın nakliye ve menzil değerlerinin üstüne çıkacak. Kargo kapasitesinin, hem hacim hem de ağırlık olarak varolan uçakların iki katına çıkması beklenmektedir ve menzil de büyük ölçü de arttırılmıştır. AIRBUS’ın diğer uçakları gibi, A400M’in bütün bilgilerin büyük renkli ekranlarla görüntülenebilmesine izin veren cam kokpit ve fly-by-wire gibi yenilikleri ile şu anda çoğu ülkenin kullandığı eski C-130 ve C-160‘lara göre teknolojik bir atlama sunacaktır.
AIRBUS A400M, kargo taşıma, asker taşıma, MEDEVAC, havadan havaya yakıt ikmali ve elektronik murakabe(gözetleme) gibi görevleri de içeren bir çok konfigürasyonda çalışacaktır.
Europro’un motorlarının seçimi tartışmalı bir konu olarak kalmıştır; son ana kadar, Pratt & Whitney Canada, teknik ve fiyatlandırma manasında önde giden motor üreticisi olarak bakılmakta idi. Bununla birlikte, Avrupa hükümetleri ve endüstrisinden gelen yüksek miktarda son dakika baskısı ile AIRBUS ‘ın bu konudaki duruşu değişti ve EuroProp’un önerisini kabul etmek zorunda kaldı.

Tarihçe

A400M programında yaşanan politik ve finansal gecikmeler [[İngiliz kraliyet Hava kuvvetlerinin (Royal Air Force)]], C-17‘yi geçici olarak stratejik nakliye uçağı gereksinimini karşılayacak uçak olarak seçen Kısa Süreli Stratejik Uçak (Term Strategic Aircraft (STSA)) programını, A400M kullanıma girene kadar başlatma kararı almasına neden olmuştur. C-17′nin kullanıma girdiğinden beri sağladığı tecrübeye dayanarak, RAF orijinal anlaşmayı büyüttü. 21 Temmuz2004‘te, Geoff Hoon A400M üretime başlamaya doğru gittiği halde, RAF’ın kontrat sonunda dört adet C-17 alacağını açıkladı. Aynı zamanda bir C-17 için takip isteği de çıkardılar, ve daha fazla A400M gecikmeleri sonucunda oluşan endişeler yüzünden, A.B.D. Hava Kuvvetlerinin uzatmalı üretim isteğine bağlı olarak fazladan üç adet C-17 daha alınmasını planlamaktalar.
9 Aralık2004‘te, Güney Afrika Hava Kuvvetleri sekiz adet A400M’i toplam olarak 837 milyon €’ya almayı planladığını ve altı tane daha almayı planladığını açıkladı. Böylece Güney Afrika AIRBUS Military grubuna endüstriyel ortak olarak eklenmiş oldu. Teslimatların 2010-2014 arası olması beklenmektedir.
18 Temmuz2005‘te, Şili Hava Kuvvetleri 2018-2022 arası teslim edilecek olan üç adet uçak için bir MOU imzaladı.
8 Aralık2005‘te Malezya Kraliyet Hava Kuvvetleri eskiyen C-130 filosunu yenileyebilmek için dört adet A400M siparişi verdi.
Kanada5 Temmuz2006‘da eski C-130E ve H modellerinin yerine geçebilmesi amacı ile 17 yeni taktik nakliye uçağı için teklif hazırladı. A400M, sipariş için LockheedC-130J ile rekabet etmek zorunda. Airbus A400M’leri Kanada Hava Kuvvetlerinin orta-menzilli nakliyeleri olarak hizmet vereceklerken, hükümet uzun-menzilli nakliye uçağı olarak kullanacağı 4 adet Boeing C-17 için ayrı bir satın alma isteği yayınladı. 22 Kasım2006 tarihi itibarı ile Kanada Hükümeti A400M’in test uçuşlarının yapılamadığını ve testlerinin karşılaştırılamayacağından söz ederek resmi olmayan kanallardan kontratı Lockheed-Martin‘e C-130J modelleri için vermiş durumdadır.
A400M’in, Eylül 2006 tarihi ile AIRBUS Military’nın hissedarı olan EADS İspanya‘nın Seville fabrikasında montajı başlamıştır. İlk uçuş testi 2007′de olacaktır.
EASACS-25 altındaki sivil sertifikasyon, daha sonraları askeri amaçlar için devam ettirilecektir.

Teknoloji

A400M’in kanatları genel olarak Karbon fiber ile güçlendirilmiş plastik olacaktır. Kokpit, yan kontroller ile birlikte fly-by-wire uçuş kontrol sistemi ve uçuş zarfı korumasına sahip olacaktır. Yüksek performanslı turboprop motorlar sivil trafik kontrol ortamında çalışmayı mümkün kılacaktır.

Siparişler

27 Mayıs 2003 / Almanya / 2010 Teslim / 60 Adet
27 Mayıs 2003 / Fransa / 2009 Teslim / 50 Adet
27 Mayıs 2003 / İspanya / 2011 Teslim / 27 Adet
27 Mayıs 2003 / İngiltere / 2010 Teslim / 25 Adet
27 Mayıs 2003 / TÜRKİYE / 2009 Teslim / 10 Adet
27 Mayıs 2003 / Belçika / 2018 Teslim / 7 Adet
27 Mayıs 2003 / Lüksemburg / 2017 Teslim / 1 Adet
15 Aralık 2004 / Güney Afrika / 2010 Teslim / 8 Adet
15 Temmuz 2005 / Şili / 2018 Teslim / 3 Adet
8 Aralık 2005 / Malezya / 2013 Teslim / 4 Adet
Toplam: 195 ADET

Özellikler

  • Mürettebat=3-4 (2 pilot, 3. isteğe bağlı, 1 yükleme sorumlusu)
  • Kapasite= 37,000 kg (82,000 lb), 116 tam teçhizatlı asker/paraşütçü, 66 sedye ve 25 tıbbi personel,
  • Uzunluk= 43.8 m (143 ft 8 in)
  • Kanat Açıklığı = 42.4 m (139 ft 1 in)
  • Yükseklik= 14.6 m (47 ft 11 in)
  • Boş Ağırlık=70 ton (154,000 lb)
  • Azami Kalkış Ağırlığı= 130 ton (287,000 lb)
  • Toplam İç Yakıt: 46.7 ton (103,000 lb)
  • Azami İniş Ağırlığı: 114 ton (251,000 lb)
  • Azami Faydalı Yük: 37 ton (82,000 lb)
  • Motor(prop)= EPI (EuroProp International) TP400-D6 |prop cinsi= turboprop |props sayısı= 4 |ana güç= 8,250 kW (11,000 hp)
  • Azami seyir hızı= 780 km/s (421 kt)
  • Seyir hızı aralığı= Mach 0.68 – 0.72
  • Azami Görev Hızı: 300 kt CAS (560 km/h, 350 mph)
  • İlk Seyir İrtifası: at MTOW: 9,000 m (29,000 ft)
  • Azami İrtifa= 11,300 m (37,000 ft)
    • Azami Görev Yüksekliği – Özel Harekat: 12,000 m (40,000 ft)
  • Menzil =Azami yük ile: 3,300 km (1,782 nmi) (uzun menzilli seyir hızı ; MIL-C-5011A’ye göre)
    • 30-ton yük ile menzil: 4,800 km (2,592 nmi)
    • 20-ton yük ile menzil: 6,950 km (3,753 nmi)
    • Yüksüz Uçuş: 9,300 km (5,022 nmi)
  • Taktik Kalkış Mesafesi: 940 m (3 080 ft) (Şartlar: uçak ağırlığı 100 ton, ham pist, ISA, deniz seviyesi)
  • Taktik İniş Mesafesi: 625 m (2 050 ft)
  • Dönüş yarıçapı (Yerde): 28.6 m }}

Concorde

Concorde, Yolcu uçağı olarak hazırlanmış hava taşıtı.
Sesüstü olarak tasarlanmıştır. Yolcu kapasitesi 100 kişiliktir. 25 Temmuz2000 tarihinde Paris Charles de Gaulle Havaalanı’ndan kalkışından 1,5 dk sonra geçirdiği kaza ile uçuşları durdurulmuştur. Güvenilirliği, yüksek maliyeti ve sınırlı yolcu kapasitesi olduğu için üretimden kaldırılmıştır.


Air France – Concorde

Özellikler

  • Maksimum uçuş ağırlığı: 185 ton
  • Uzunluğu: 62 m
  • Hızı: 2170 km/saat

Türü: Süpersonik Hava Taşımacılığı
Üretici: Sud Aviation
İlk Uçuş: 2 Mart 1969
Hizmete Giriş: 21 Haziran 1976
Hizmetten Çıkış: 26 Kasım 2003
Güncel Durum: Üretim Bitti
Başlıca Kullanıcılar: British Airways
Diğer Kullanıcılar: Air France
Birim Maliyeti: £23 milyon ( USD 46 milyon ) 1977 yılına ait

Bende böyle bir arşivimsi var Umarım yararlı olur.

About these ads

Entry filed under: :.. Genel Kültür ..:. Tags: .

Bu Yazıyı Okuma !!! Bu Uçan Şey UFO mu ?? UFO

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook photo

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ photo

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Son Yazılar

Popüler Yazılar

Kategoriler

Blog Stats

  • 216,496 hits

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

%d blogcu bunu beğendi: